Betaalterminal Saturn 1000F2, ideaal voor « De Binnenkoer »
Voor kleine ondernemingen zoals De Binnenkoer is een gebruiksvriendelijke betaalterminal een echte meerwaarde. We ontmoetten Carine De Smet, eigenaar van deze zomerbar samen met haar partner Mario.
In 2023 besloten Carine en Mario om de binnenkoer van hun prachtige boerderij in Deftinge (Lierde) tijdens de zomerperiode open te stellen voor buurtbewoners en toeristen op zoek naar een lekker hapje of een verfrissend drankje. Na een succesvolle eerste editie heropende hun zomerbar De Binnenkoer in mei 2024 voor de tweede keer haar deuren. De formule stond opnieuw garant voor succes en een hoop gezelligheid.
Mooie momenten delen
“We verhuisden in 2015 naar deze boerderij omgeven door velden en bossen,” vertelt Carine. “Naast onze gewoon beroep stonden we toen open voor een nieuw persoonlijk project. En buiten genieten van de rust en stilte van het platteland, vinden we het ook leuk om andere mensen te ontmoeten en bij te praten onder het genot van een goed glas wijn… Zo kwamen we op het idee om een zomerbar te openen op onze binnenkoer.”
Een lokaal bedrijf
Van begin mei tot eind augustus verwelkomt De Binnenkoer elk weekend heel wat vaste klanten, maar ook de vele wandelaars en fietsers die genieten van deze streek in de Vlaamse Ardennen, vlakbij de bekende muur van Geraardsbergen.
“De binnenkoer biedt plaats aan een vijftigtal klanten. Lokale bieren, huisgemaakt ijs, huisgemaakte taarten en crêpes, tapasschotels… En het menu weerspiegelt ons imago: ongedwongen en vriendelijk. We organiseren daarnaast ook barbecues tot 70 couverts.”
« Kan ik hier met de kaart of met mijn smartphone betalen ? »
Voor de klanten van De Binnenkoer was een elektronische betaalmogelijkheid onmisbaar.
“Veel mensen, vooral fietsers, hebben geen contant geld bij zich als ze onderweg zijn. Ze hebben alleen hun telefoon of een kaart op zak. Verschillende betaalmiddelen aanvaarden (debet- of kredietkaart, mobiele betalingen via Payconiq or contactloos betalen, enz.) was dus een ‘must’ voor ons. De eerste vraag die ons vaak wordt gesteld, nog voor het bestellen, is ‘kan ik hier met de kaart of met mijn smartphone betalen?”
Een zeer handige oplossing…
Carine en Mario’s criteria voor hun betaalterminal? Gebruiksgemak, mobiliteit, snelheid en veiligheid. Na wat onderzoek was hun keuze snel gemaakt.
“De terminal is bijzonder mobiel omdat hij automatisch van WiFi-verbinding overschakelt op 4G, waardoor hij ook buitenshuis gemakkelijk te gebruiken is. Dat was essentieel omdat we alleen op terrassen serveren. We kunnen kassabonnen direct afdrukken, waar klanten vaak om vragen, met een 2e kopie voor de boekhouding. En je kunt een fooi toevoegen. Allemaal in een handomdraai!”
… interessant en veilig
De lage transactiekosten die Worldline bood waren ook een doorslaggevende factor.
“We wilden geen grote bar openen en we wisten of het project zou aanslaan en hoe het zich verder zou ontwikkelen. Daarom wilden we deze betaalmogelijkheid aan onze klanten aanbieden zonder het financiële aspect te verwaarlozen. En ook al is Deftinge en rustig dorpje, ook de veiligheid van elektronisch betalen is heel geruststellend. Het geld staat op onze rekening en we hoeven ons er geen zorgen over te maken.”
« Zoals ik gisteren nog tegen een winkeleigenaar zei die ik ken, is het een alles-in-één-oplossing, handig en gebruiksvriendelijk. Ik raad het echt aan! »